dinsdag 30 juli 2013

Quilten vervolg

4 Jaar geleden stonden we op een camping in de Dordogne. Een mede-kampeerder was van plan om een quilt te maken voor de caravan. 'Dat lijkt mij ook leuk', dacht ik. Er lag een oude slaapzak ter bescherming op de kussen als de slaapplaats werd klaargemaakt. Een mooie quilt zou toch leuker zijn. Thuisgekomen zocht ik allerlei blauwe stofjes op.

Blauw omdat de caravan grijsblauw is.

De stofjes bleven op hun plek omdat ik "te druk" was met andere dingen.
Vooral tot ik achterneefje en -nichtjes kreeg. Veel breien en haken dus.

Door het volgen van allerlei blogs kreeg ik steeds meer zin om met quilten te beginnen. Toen ik allerlei stoffen, quilttijdschriften en -boeken kreeg van de moeder van mijn vriendin moest het maar eens gebeuren.

Ik ben begonnen met een kussenovertrek van hexagonen te maken, in mijn vakantie maakte ik een begin met de Savannah's Star Quilt. Toen kwam ook weer de deken voor de caravan in beeld. Wat wilde ik?
Van mijn vriendin kreeg ik een Frans quilttijdschrift, Magic Patch, met een special Hexagonen.






Daar stonden veel leuke dingen in.
Op enkele blogs kwam ik hexagonquilts tegen. Ik was verkocht.
Toen het zo warm was afgelopen dagen ben ik hiermee begonnen. Ik had nog veel mallen. En ik hoefde niet zoveel voor te bereiden zoals bij een blok van de Savannah's Stars. Stofjes uit de voorraad gezocht, samen met een dekbedhoes en beginnen maar.
Hier alvast het begin.

Het zal een Provençaalse look krijgen. Omdat ik waarschijnlijk niet genoeg stof heb en de stofjes waarschijnlijk uit Frankrijk komen, heb ik mijn vriendin gevraagd uit te kijken naar stofjes in deze sfeer. Tijdens mijn vakantie in Frankrijk zag ik het nog, maar kocht niets.

Kijk eens wat het opleverde:

Nog een couponnetje gevonden in Tarbes.
Er schijnen daar leuke winkeltjes met stoffen te zijn. De volgende keer dat ik in de Gers ben, ga ik kijken.
De siroop was een andere boodschap, haha.
Ik weet nog niet of alle stofjes die ik 4 jaar geleden opzocht ga gebruiken.

Ik houd je op de hoogte van mijn vorderingen.

Groetjes,



Dientje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten