woensdag 30 juli 2014

Quilt Sophie

Lang heb ik nagedacht of ik de Bugsyquilt voor achternichtje Feline zou maken. Deze quilt voor haar 2e verjaardag in mei gemaakt, zie blog. Haar zus Sophie was er ook helemaal gek van. Ja en dan gaat het malen, moet ik ook??? En wat moet ik dan met achterneefje Ties?
Twee weken geleden overleg gehad met de moeders. En ja, natuurlijk vonden zij een quilt voor hun kinderen leuk. Later begon Sophie zelf ook nog over de deken van Feline. Ja waar blijf je dan, haha.
Voor Sophie had ik een idee, bij Ties lag dat moeilijker.
Voor Sophie dacht ik aan deze twee. Het zijn allebei patronen van Kids Quilts, net als de Bugsy.


In 1e instantie werd voor nr. 2 gekozen, maar later ging de voorkeur naar nr. 1 , omdat deze tijdlozer is. Sophie wordt in november 4 jaar.
Het patroon heb ik al. Dat mocht ik als extra uitzoeken omdat er met de verzending van Bugsy wat mis gegaan was. Ik wil het een beetje in de sfeer van de Bugsy houden, maar niet zo fel. Vandaar dat er stofjes bij liggen. Het kan nog anders worden.

En voor Ties, wordt deze week 4, gaat moeder zelf op zoek naar een idee / patroon.

Deze dame heeft voorlopig wel wat te doen, ;-)

Groet,


Dientje

4 opmerkingen:

  1. Ik vind beide patronen leuk Dientje. Laat haar anders zelf kiezen. Ik ben nu pas begonnen met quiltjes voor de kleinkinderen en die stem ik toch wel op hun leeftijd af. Dat blijft wel een paar jaar leuk en je kunt moeilijk verwachten dat ze die in hun tienertijd nog op hun kamer willen ;-).
    Groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt nog een moeilijke keuze. Super leuk dat je een quilt voor ze gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je achternichtjes al zo goed weten wat ze mooi vinden!
    Nou, je laat ook wel hele mooie quilts zien. Ik vind die van 'once upon a time' toch ook wel een schatje hoor...
    Je gaat het druk krijgen Dini, met al die familieleden. Maar je hebt de smaak nu te pakken, dus het zal wel goed komen.
    Ik vind het leuk om de ontwikkelingen te volgen!
    Fijne avond nog, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. A boys story is een super leuke quilt voor ties! En enorm leuk voor jou om te maken! Heb even bij gelezen vij je, veel plekken die je vij onze vuren hebt gezien hebben wij ooit ook eens gedaan. Leuk om t terug te zien!

    BeantwoordenVerwijderen