zondag 3 augustus 2014

Framed Flowers

In de ruimte waar ik mijn activiteitentherapie doe, hangen 3 prikborden. Hierop prik ik thema- of seizoensgebonden versieringen of dingen die de patiënten gemaakt hebben.

Na de WK ruimde ik alle Oranje spullen op en wist eigenlijk niet zo goed wat ik erop zou doen. Ik had mijn Schaapjesquilt meegenomen. Ik had nog een paar mooie kaarten liggen en klaar was de versiering.

Kennelijk vond ik het niet goed genoeg, want ik bleef er mee bezig. 's Avonds mijn lapjesdoos ingedoken en tada ... het idee om een Framed Flower te maken was gemaakt.
In dit stuk zaten nog net 2 "bloemen."

Knippen, snijden en spelden.

Dinsdagavond was de 1e geappliqueerd. Welk stofje neem ik als frame?

En wat gebruik ik voor het hartje?



Nog tijd om het frame te knippen voordat Dientje het laatste rondje plassen ging doen, haha.
Ik moest wel even goed meten want de bloem is iets groter dan het patroon. Het basispatroon wat langer en breder gemaakt.
Nu nog zomen.

De 2e liet wat langer op zich wachten. Extra gewerkt i.v.m. vakantie en ziekte van collega's secretaresses en de Savannahs Ohio Stars maakten dat deze bloem langer bleef liggen.
Vorig weekend heb ik het afgemaakt en maandag opgehangen.
Op mijn werk ziet het er nu zo uit.



Toen ik ze had opgehangen zag ik dat er geen steeltje aan de bloem zat waardoor ze op vlinders lijken. Ook leuk.
Nu maar eens bedenken wat ik in het najaar ga ophangen / maken.

Fijne dag.


Dientje

1 opmerking: