zondag 10 augustus 2014

Quilt Sophie stofjes

Door vakantie van collega's secretaresses (ik heb 2 functies in dezelfde instelling) en een zieke collega heb ik afgelopen weken ook extra gewerkt op mijn vrije woensdag. Zo zou ik woensdag jl. ook een hele dag werken, maar we waren redelijk aan met het werk. Dus vond ik dat ik wel een vrije middag kon nemen.
Tja en wat doe je dan. Je gaat naar Oldenzaal en combineert een bezoek aan Handwerkhuis Lohuis-Tijhuis met een familiebezoekje, haha.
Ik wilde stoffen voor de Quilt voor Sophie en ik moest nog voor andere projecten stoffen / advies hebben.
Deze quilt ga ik maken. Het patroon is van Kids Quilt.

Ik wilde graag stof met hele kleine vlindertjes, maar kon op internet bij diverse webshops niets vinden. Dus dan maar kijken wat het meest bij mijn idee komt.

Voor de rand en de lichte (witte op de foto) zandlopers heb ik deze stof: crème met roze stipjes.

Misschien zie je het hier beter.

Voor de grote, roze en groene, vierkanten gebruik ik deze stof. 

De roze driehoeken om de grote vierkanten worden van deze pinkkleur met allerlei kleuren stippen. Voor de quilt van Feline heb ik deze stof ook gebruikt, maar toen waren de stippen bloemetjes.

De groene en roze lijnen om de blokken worden van deze stoffen: groen met een klein bloemetje, groen met een stipje, roze met een klein bloemetje en een rode batik met roze stipjes. Deze laatste gebruik ik ook voor de binnen en buitenrand.

Voor de kleine vierkantje heb ik nog geel, aqua, lila, paars toegevoegd. Ik heb ook nog vierkantjes over van de quilt van Feline, die werk ik er ook tussen.

Nog even dichterbij kijken. De gele heeft een bijtjesprint, de blauwe een takjesprint, de paarse stipjes en de lila een bloemetje.

Een lekker fleurig geheel. Ik heb er zin in.

Fijne zondag,



Dientje

4 opmerkingen:

  1. Oh, heerlijke plannen rondom deze quilt. En aan de stofjes zal het niet liggen...
    Wat een vrolijkheid. Je bent vast al begonnen... (ik zou ze niet kunnen laten liggen) ...

    groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet je teleurstellen. Het brand me in de vingers, maar ik had het te druk met andere dingen. En je weet, geduld, haha
      Groet, Dini

      Verwijderen
  2. heel erg vrolijk je stofjes, dat wordt een prachtquilt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn mooie stofjes die je uitgezocht hebt. Fijn om met zulke mooie stofjes te werken. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen