donderdag 20 november 2014

Fussy Cutting

Of, zoals Gerda zegt, anders naar stoffen kijken.

Gisteren een workshop Fussy Cutting gevolgd bij Petra Prins in Zutphen. Deze werd gegeven door Gerda.
Wij, 4 deelnemers, genoten van de uitleg en het zien van alle mogelijkheden.
Gerda had een voorbeeld gemaakt. Dit zijn een paar mogelijkheden. Wanneer je de hexagonnen draait kan er weer een nieuw patroon ontstaan.

Om een motief te vinden wat je wilt gebruiken gebruik je de Magic Mirror of het spiegelhoekje. Ik hoop dat jullie het op de 2 foto's hieronder kunt zien.


Na de lunch gingen we aan de slag.
Op het witte papiertje ligt mijn 1e diamantje voor een ster, 2 inch.

Halverwege, met een kopje thee uit een uilenmok.

Dit is het resultaat.

Mijn lapje van 25 cm. zag er na de ster zo uit. Thuis bij niet teveel licht gefotografeerd. Uit de rest maak ik zeker nog 2 sterren.

Tussen de middag de quilts en voorbeelden nog beter bekeken. Gerda had ook eigen werkstukken meegenomen. Kijk daar is, op de blog van Gerda.


Natuurlijk was de verleiding groot. Ik heb mijzelf getrakteerd op:
Diamant en Hexagonmallen, doorzichtig.

En stofjes.



Het was een heerlijke, inspirerende dag met een leuk gezelschap.
Gerda, bedankt. Voor mij zijn er vanaf nu geen rare, onmogelijke stofjes meer. 

Een tip van een van de deelnemers is de blog Luannaloosethreats. Hier vind je veel voorbeelden van hexagonnen en sterren met Fussy Cuttings. Ook op Faeries and Fibres en Temecula Quilt vind je voorbeelden.

Even leek het erop dat de dag niet zo goed zou eindigen. Ik heb, heel oenig, de lampen aan laten staan. Heb het alarm niet gehoord omdat ik zo druk was met muntgeld te verzamelen voor de parkeerautomaat. Dus de wegenwacht gebeld
En een half uur later kon ik, met een flinke omweg, naar huis.

En daar lag, behalve mijn Dientje, op mij te wachten:
De nieuwe Quiltmania. 
Met een kopje koffie genoten genoten van de inhoud.

Fijne dag.


Dientje

5 opmerkingen:

  1. Wat is je ster mooi geworden!...
    en zo leuk je te ontmoeten en je "butterfly"quilt te zien....
    balen van de pech onderweg..maar gelukkig kwam het allemaal weer goed...en kon je met de quiltmania en een lekker bakkie genieten van je avond..
    Fijne dag !..;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooh deze had ik op mijn verlanglijstje maar zo vroeg kan ik niet in zutphen zijn, nu baal ik dubbel. Heb ik jou ook gemist.........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was erg leuk om te doen. ja de afstand is erg groot. Geldt ook voor mij als er workshops zijn in het zuiden / westen. Wie weet treffen we elkaar nog eens ergens. Groet

      Verwijderen
  3. Even de pech wegwuiven en dan blijft er toch een heerlijke dag over. Leuk om je meet- en knipwerk te zien. Handig met het spiegeltje. Mooie stofjes ook om mee te werken. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja wat was de workshop leuk, ik heb er veel van opgestoken. Leuke stofjes heb je gekocht. Groetjes Aurora

    BeantwoordenVerwijderen