maandag 1 december 2014

Achterstand

opgelopen.
Vanaf begin november loop ik al te kwakkelen, net geen griep, maar wel verkouden, heel veel hoesten. Twee weken geleden al een dag thuis gebleven omdat ik maar bleef hoesten. Leek allemaal wat op te knappen. Donderdag opgestaan met barstende hoofdpijn en misselijk. Ziek gemeld. Vrijdag in de loop van de middag werd ik weer een beetje mens.
Zaterdag achterstallig huiswerk, de was, boodschappen en bezoek van vrienden uit Zwitserland.
Niet veel aan het handwerken gedaan, een paar bloemen en vlinders voor quilt van Sophie, ben op de helft, gemaakt en sterretjes voorbereid.
Ik zat nog met een opdracht: het boek van Sinterklaas.
Zondag bijtijds opgestaan en met Dientje gewandeld. Om half 10 thuis en alle spullen voor het boek klaargelegd.
Hier nog met de kartonnen omslag.

2 Rode rechthoeken aan een goudkleurige baan, rug, gestikt en het kruis op vlieseline gestreken

Kruis er op gestikt en de stof met boekbinderslijm vastgeplakt.

Om het geheel te laten drogen heb ik een stok door de opening van de rug gestoken. Op een kastje en vensterbank bij de verwarming laten drogen. Door de lijm was de voorkant bobbelig geworden, balen. Gelukkig bleek dit vanavond allemaal te zijn bijgetrokken.

Sinterklaas is blij en kan het boek woensdag gebruiken.

Tussen de verschillende fases zaten wachttijden die ik heb opgevuld met was opvouwen, blogs lezen en .....

Mij voorbereid op het volgende breiproject.

Het opwinden van een streng wol/zijde. Deze wol lag al een tijd te wachten op een bestemming. Gisteren zag ik op de site van FadenStille een Advent KAL om samen een omslagdoek te breien. Je kunt je eigen patroon breien of Rosinatuch van FadenStille.

Ik doe niet mee met de KAL maar vind het patroon prachtig, dus ...
een printje gemaakt en alles ligt klaar.

Zodra de quilt van Sophie klaar is, mag ik er mee beginnen.

Fijne dag.
Ik vind het niet echt leuk.

Dientje

3 opmerkingen:

  1. oh wat een mooi patroon voor een omslag doek print het uit maar ik kan helemaal geen duits dus zal moelijk worden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal heeft zij ook een Engels patroon. Mogelijk heeft zij zich vergist en 2 x het Duitse patroon te posten. Misschien is er iemand in jouw omgeving de Duitse taal machtig. Voor de uitleg van de steken kun je vertaalschema van bijv. Drops gebruiken.
      Veel succes. Dientje

      Verwijderen
  2. Hè, dat is niet fijn als je zo aan het kwakkelen bent. Gelukkig heb je nog de tijd en zin gevonden om het boek af te maken. Is mooi geworden. Wat een prachtig patroon ligt er op je te wachten. Het strikje kleurt mooi bij Dientjes haren, toch leuk even voor de foto. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen