zondag 30 augustus 2015

Oeps

Wat gaat de tijd snel. Helemaal vergeten woensdag of donderdag een blogje te maken. Ik had het zeker te druk, ja met wat eigenlijk. 
Wat ik wel heb gedaan:
Een rij toegevoegd aan de bovenrand van Fleurtje, geen foto.

Begonnen met het 2e pand van de Poncho, het 1e pand nog niet afgekant voor het geval deze nog langer moet worden.

Het appliceren van de vlinders ging zo lekker. Ik heb ook een idee wat ik er mee ga doen, maar dat komt later wel een keer.
9 zijn er klaar, op de voelsprieten na.

Nog 3 te gaan.

Verder volg ik al een tijd de blog van Ellie's Quiltplace en krijg haar nieuwsbrief. Ik ben helemaal gevallen voor haar nieuwe quilt Switch!.
 foto internet

foto internet

Toen ik toch de doos met stofjes aan het ordenen was, heb ik gelijk een aantal stofjes apart gelegd. De oorspronkelijke quilt is 2.40 x 2.40 cm en heeft 200 verschillende stofjes. Zo groot hoeft het voor mij niet te worden, dus ik denk met 90 of 100 stofjes wel klaar ben. En verbaasd ben ik als blijkt dat ik daar wel aan kom. Niet alle stofjes staan op de foto. Ik twijfel of ik ze er wel bij wil hebben. 

Ook de stofjes die over zijn van Fleurtje gaan meedoen, rechts boven.

Door Ellie's blog nog eens goed te lezen en een beetje rekenen heb ik een patroon gemaakt. Haar patroon is nog niet te koop, maar volgende week zaterdag geeft zij een workshop Switch! en een Trunckshow bij Lohuis-Tijhuis in Oldenzaal. Misschien zie ik Ellie's Switch daar. Op dit moment weet ik nog niet op welke dag ik ga.

Ik heb alvast een aantal lapjes in onderdelen geknipt volgens mijn patroon. De zwarte, rechtsonder, heeft een voor- en achterkant. Ik denk dat ik de stipjes als achterkant doe en de wolkjes als goede kant.

Volgende week bij het Open Huis van Lohuis-Tijhuis maar eens kijken naar een achtergrond kleur, en stofjes voor mijn kerstboom (workshop op 24-10), achterkant voor mijn Fleur en ... en ... Anders heb nog een kans op de quilttentoonstelling in Deventer. Pffffffffff, wat een tijd ga ik tegemoet.

Fijne zondag.



Dientje

4 opmerkingen:

  1. Druk Dientje, die tijd ga je geloof ik tegemoet.
    Als ik het zo allemaal lees kan ik het haast niet bevatten.....
    De poncho wordt mooi!
    En je vlinders vind ik ook leuk. Laat ik het maar niet aan mijn dochter laten zien, ze heeft een afwijking naar vlinders zeg maar....
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal merk ik niet eens dat ik zoveel doe. 2-persoons huishouding vergt niet zoveel werk als je het samen doet. Ik heb altijd wat klaar liggen om te pakken of mee te nemen. Misschien is dat mijn verslaving wel, kost geld, maar hindert niemand, haha. Jammer dat je dochter zo panisch is voor vlinders. Het zijn prachtige beesten. Maar ja niet iedereen houdt van hetzelfde. Misschien gaat het nog over. Trouwens, fijn dat je belangstelling terugkomt. Groet, Dientje

      Verwijderen
  2. Wat een plannen!!! En de poncho vind ik zo mooi, zal ook wel door de kleurtjes komen ....
    Ik zag dat je bij de vlinders steeds ongeveer gelijk bedrukte stukjes stof voor de vleugels neemt, dat maakt het zo prachtig evenwichtig!
    Ja, ik snap dat je die quilt van Ellie mooi vind, maar wat knap dat je zelf aan het tekenen/ontwerpen bent geslagen. Dat is eigenlijk nòg leuker dan een patroon bestellen. En ik denk dat het je best lukt, en dan zoveel mooie stofjes. Ik word er zelf bijna dolletjes van en dat mag niet, want ik moet eerst mijn quilts afmaken!

    groetjes,
    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had zelf alleen naar de kleuren van de vlinders gekeken en of dezelfde
      Motiefjes niet in 1 vlinder zaten. Dus dat de vleugeltjes er zo uitzien is toeval.

      Verwijderen