zondag 11 oktober 2015

Nog 1x Zwitserland

Woensdag was er meer bewolking en wind. Onze vrienden waren ook vrij en het plan was om naar Neuchatel te gaan. Hier wel eens langs gereden, maar nooit bezocht.
Kijk maar mee.
Parkeren onder het stadion.

Meer van Neuchatel
  
Enorm insectenhotel.

Kunst door vogels.

Veel kunstwerken in de stad.


  
  


De haven.

Blik op de stad.

Nog meer kunst in de tuin van Hotel Beau Rivage.

  



Een toevallige ontmoeting doordat ik deze klokkentoren wilde fotograferen...

Is Bouton d'Or: een wol en patchworkwinkel.


Wat kocht ik daar?

Daarna de Altstadt met de resten van het Chateau bezocht.
  


  



Mooi dak op de kerk.

Mooie vloer voor en in de kerk.
  
Mooi Plafond.

Geen altaar, wel een beeldengroep.




  
  
Muurschildering in het centrum.

Speciale kleding te huur.

Straat met Graffiti.

Een mooie stad, de moeite waard.

's Avonds uit eten naar een Braziliaans Restaurant.
Ik had een Nationaal gerecht: zwarte bonen in saus, rijst en vlees. Heerlijk.

Donderdag zijn we terug gereden.

Wat heb ik aan mijn handwerk gedaan. Dat vertel ik in een volgend blog.

Fijne zondag.


Dientje


1 opmerking:

  1. Jullie hebben veel gezien in de vakantie en hadden een heerlijk balkon en uitzicht. Wij zijn al eens vanaf het Zwarte Woud een dagje naar Zwitserland geweest, maar verder ben ik er nog nooit geweest. Via jouw verslagen heb ik er nu wat uitgebreider kennis mee kunnen maken. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen