maandag 24 oktober 2016

Project

Naast al mijn andere klusjes was ik iets aan het maken wat eind oktober klaar moest zijn. Dit pakket kocht ik daarvoor. Het moest een brei / handwerktas worden.

Voor mijn vakantie had ik geen tijd. Na de vakantie met die warme dagen ook niets gedaan. Dus ging ik regelmatig, als ik tijd had en niet het te warm was op zolder, wat voorbereiden en naaien. Alles wat doorgestikt moest worden was redelijk snel klaar.


Voordat ik verder kon, moesten er 2 panelen worden gequilt. Hier was er al 1 klaar en de 2e half.


Tijdens een bezoek aan Lohuis-Tijhuis op 3 juli heb ik een aantal foto's gemaakt van het voorbeeld.


Toen de panelen klaar waren alles op maat gesneden en kon het naaiwerk beginnen. Oef vergeten foto's te maken.


In het laatste weekend van september even flink aan de gang gegaan. Naaimachine in de keuken. Binnen naaien, buiten in de zon spelden.




En zo is het geworden. In plaats van een knoop een bedel gebruikt en een paar voor versiering. Aan het achterpaneel een lusje gemaakt voor ???


Voor het geval de bedel niet voldoet een knoop aan de binnenzak genaaid. Aan de binnenkant nog een extra bandje met een kleine muskaton gemaakt.

Afgelopen zondag het kado gegeven aan mijn schoonzus voor haar verjaardag. Ze was er erg blij mee. Dinsdag gaat de tas mee naar het Breicafé van Lohuis-Tijhuis.  Veel plezier.
Fijne dag,




Dientje

4 opmerkingen:

  1. Prachtige tas zeg, heerlijk moet het zijn om zoiets cadeau te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is niet zomaar een tas! Wat heb je die mooi gemaakt, Dini...
    Elk detail is met zorg genaaid. Je zal zoiets maar krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen