maandag 21 september 2015

Rustig aan.

2 Weken geleden mijn Vlinders afgemaakt en aan elkaar genaaid.
 foto van de telefoon

Daarna heb ik rondom de vlinders doorgequilt. Zaterdag het biesje eraan genaaid.

De voelsprieten heb ik uiteindelijk met 2 draden DMC geborduurd.

Had een ongelukje, gevallen met sporten. Bril uit zijn fatsoen, wondje bij wenkbrauw, blauw oog en heel veel spierpijn.

Rustig aan en met niet teveel bewegingen een paar rijen voor Fleurtje gemaakt. Deze rij moet er nog aangenaaid worden.


Ondertussen ook begonnen met de zijkanten, 129 stukjes per kant.

Ik vond tussen de gekregen stofjes deze half uitgeknipte vlinder. Verder uitgeknipt, klaar voor verwerking. 

Fijne dag.


Dientje

7 opmerkingen:

  1. Mooie vlinderquilt, die staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ook alle vorige blogjes gelezen en wat heb je ons weer verwend met de prachtige tuinfoto's, echt meegenieten was dat. De foto's van de quilts zijn ook weer een genoegen om naar te kijken en dat je gevallen bent voor de Switch begrijp ik helemaal. Voorlopig heb je nog werk zat en zal je je niet vervelen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt hele mooie vlinders! En dat komt volgens mij ook echt door je stofkeuze... Het is nu niet veel werk meer om deze quilt af te maken.
    En wat veel hexjes om nog te maken, maar als je steeds wat tussendoor doet, gaat het soms toch nog snel.
    Heb je nu 'huisarrest' na je blessure? Of werk je gewoon?
    In elk geval beterschap gewenst!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vrijdag thuis gebleven en maandag een halve dag gewerkt. Dinsdag maar weer verder kijken. Spierpijn en kneuzingen zijn het ergste. Heeft tijd nodig. Gelukkig niets gebroken of ander ernstig letsel. Gr. Dientje

      Verwijderen
  3. Wat heb je de vlinderquilt snel afgemaakt! Hij is heel mooi geworden, prachtige kleuren.
    En dan Fleurtje! Dat is wel één van mijn favorieten. Wat een mooie zachte kleuren gebruik je. Is het eigenlijk een bestaand patroon of heb je het zelf bedacht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fleur(tje) is ontworpen door Jeanneke, ik heb het patroon gekocht bij de quiltster in Dreischor. Ik weet niet of het nu nog in het assortiment zit. Ik viel voor de stofjes die zij gebruikte, dessing gowns van judy rothermal. Stof gekocht, maar wist niet goed waarvoor ik het wilde gebruiken. Uiteindelijk ook het patroon gekocht, want daar begon het mee. Ik vind het ook mooi worden. Gr. Dini.

      Verwijderen
  4. Prachtig is je vlinderquilt. Vervelende val, hopelijk trekt de pijn snel weg.

    BeantwoordenVerwijderen